Nelauz auto — mācies un brauc pārliecinoši!

salauzts-auto

Topošie autovadītāji šokējas par to, ka palielināts obligāto braukšanas stundu skaits, lai varētu iegūt autovadītāja apliecību. Bet tas tiek darīts tāpēc, lai palielinātu satiksmē esošo autovadītāju prasmes un drošību uz ceļa. Dažādi faktori liecina, ka uz ceļiem ik dienu atrodas daudz autovadītāju, kuriem trūkst gan prasmju, gan pārliecības par sevi, tāpēc viņi ir bīstami.

Un šīs problēmas jau saknē jānovērš, jārisina ir tieši autoskolu braukšanas instruktoriem, kuru uzdevums ir iemācīt pārliecinātu, drošu un atbildīgu auto vadīšanu, kas ir saudzīga gan pret auto, gan atbilst satiksmes noteikumiem.

Tipiski, ka jaunie vadītāji uz ceļa ir bailīgi, nepārliecināti un arī īsti vēl nepārvalda auto, tāpēc ar savām darbībām pakļauj spēkratu nevajadzīgai slodzei un pat bojājumiem. Labs auto instruktors ar to būtu strādājis tikmēr, kamēr izskaust nevēlamus braukšanas paradumus. Bet realitātē ne visi instruktori ir ar tādu atbildības līmeni, tāpēc pie autovadītāju apliecībām tiek arī tādi cilvēki, kuriem pietrūkst prasmju droši un pārliecinoši darboties satiksmē un labi apieties ar savu automašīnu.

Piemērs no dzīves – sieviete, kura brauc ar gandrīz jaunu auto, ir sabojājusi automašīnas sajūgu. Vienkārši sakot, automašīnas sajūgs ir “nosvilināts”, jo prasme rīkoties ar šo pedāli nav bijuši pietiekama. Dāma tikai dažus mēnešus bijusi autovadītāja. Braukusi ļoti nepārliecinoši un bailīgi, automašīnas sajūgs tā rezultātā ir cietis tā, ka jaunai automašīnai tas jāmaina. Un automašīnas sajūgs nav tā vieglāk nomaināmā detaļa, tas nav, kā nomainīt spuldzīti.

Bet ne tikai automašīnas sajūgs cieš no nepārliecinošām braukšanas prasmēm. Tas ietekmē arī degvielas patēriņu, kas noteikti ir daudz augstāks. Tāpat pastāv lielāks avāriju risks, jo neizlēmība un bailes uz ceļa ir sliktas īpašības. Vājas prasmes jaunajiem autovadītājiem ir arī braukšanai sliktos laika apstākļos, ziemā, kad ir ledus. Tāpēc tagad jaunās izmaiņas nosaka to, ka visiem vajadzēs apgūt braukšanu apgrūtinošos apstākļos.

Kā no tā visa izvairīties un kļūt par labu autovadītāju?

Ir nepieciešams labs skolotājs un centīga praktizēšanās. Un tam visam būt jānotiek tieši autoskolā, kur apmāca profesionāli instruktori, kuri prot iemācīt, paskaidrot, arī labot kādus nevēlamus braukšanas paradumus. Un reti kuram, kurš braukt mācās “no nulles”, pietiek tikai ar obligātajām braukšanas stundām.

Instruktora atbildība ir tā, ka apmācāmais uz eksāmenu ir jālaiž tikai tad, kad labi apguvis visas nepieciešamās prasmes, ir kļuvis par drošu un pārliecinātu braucēju, kurš labi tiks galā ar situācijām arī intensīvā satiksmē, kā arī pratīs saudzīgi apieties ar savu automašīnu.

Tāpēc jāpadomā, kādu autoskolu un instruktoru izvēlas, jo no tā būs atkarīgs, par cik labu braucēju kļūsiet.