Sporto un uzlabo sirds veselību

sporto

Zināms, ka sirds sāp no emocionāliem pārdzīvojumiem un mīlas mokām. Un šādas sāpes vislabāk dziedē laiks. Bet ko darīt ar tām sirds sāpēm, kas saistītas ar pasliktinātu veselības stāvokli un jau ir sirdij nedraudzīga dzīvesveida sekas? Ar šo problēmu var cīnīties tikai aktīvi rīkojoties. Un viens no veidiem, kā norāda kardiologs, ir iekļaut savā ikdienā regulāras sportiskās aktivitātes.

Jātrenē spēks un izturība

Lai fiziskā aktivitāte sniegtu pozitīvu iespaidu uz sirds veselību, ir jādomā, kā nodrošināt tāda veida aktivitātes, kas trenē spēku un izturību. Un vislabāk izvēlēties tādu nodarbi, kas pašam tiešām patīk, jo tad šī nodarbe sniegs vairāk prieka, stresu nevis vairos, bet samazinās. Un mazāks stresa līmenis vienmēr noved pie asinsspiediena normalizēšanās, kas jau sniedz pozitīvu iespaidu visai sirds un asinsvadu sistēmai. Un patiesībā ieguvums būs jebkādas kustības, kuras izvēlaties — pastaigas ātrākā tempā, nūjošana, skriešana, braukšana ar velosipēdu. Ja ar sportu esat uz “jūs”, tad labāk sākt ar kaut ko rāmāku, slodzi palielinot pakāpeniski, lai pie tās pierastu un arī veidotu paradumu, ka sports jau ir kļuvis par ikdienas sastāvdaļu.

Sports nav akcija, bet dzīvesveids

Jau no mazotnes vajadzētu bērniem veidot priekšstatu, ka sports ir nevis kampaņveida nodarbe, bet gan dzīvesveida neatņemama sastāvdaļa, tās ir nodarbes, kas sagādā prieku, palīdz justies labāk un būt veselākam. Lai panāktu maksimālu ieguvumu no sportošanas, nodarbībām ir jābūt regulārām un pietiekami ilgām. Dienā tās varētu būt apmēram 30 minūtes, ko veltīt sportiskām aktivitātēm. Pētījumi liecina, ka sirds un asinsvadu veselībai vispiemērotākie ir aerobie un spēka treniņi, kas ir apvienoti vienā treniņprogrammā.

Lai pašos pamatos iegūtu sirds veselībai un visam organismam draudzīgu dzīvesveidu, ir jāatrod sportiskā nodarbes, kas kļūst par ikdienas sastāvdaļu un aktivitāti, kas tiešām patīk.

Daži padomi, kā iemīlēt sportu un ielaist to savā ikdienā

Ir skaidrs, ka sākt sportot cilvēkam, kurš to nekad nav darījis, ir diezgan grūti, atzīst kardiologs. Tas nozīmē, ka jālauž savi paradumi, jāmaina domāšana un jāpārkārto savs ikdienas grafika.

Lai tas viss notiktu pozitīvāk un ar lielāku iespējamību, ka izdodas, tad var sākt ar kaut ko pavisam vienkāršu — ikdienā sākt vairāk staigāt. Piemēram, sabiedrisko transportu vai auto nomainīt pret iešanu ar kājām. Tāpat liftu var aizstāt ar kāpšanu pa kāpnēm. Ja patīk dzīvnieki, tad suns var kļūt par lielisku sabiedroto veselīgam dzīvesveidam, jo ar viņu būs jādodas regulārās pastaigās.

Un ļoti lielu atbalstu var sniegt tas, ja atrod kādu cilvēku, ar kuru kopā sportot, doties pastaigās. Tas ļauj saglabāt motivāciju un saņemt atbalstu tajos brīžos, kad ir grūtāk.