Svarīgi – māmiņas uzturs zīdīšanas laikā

pareizs-uzturs

Daudzas sievietes grūtniecības laikā ir kārtīgi pieturējušās pie sabalansēta uztura, atteikušās no kaitīgiem produktiem, alkohola, gāzētiem dzērieniem un ātrajām uzkodām tos aizstājot ar veselīgiem produktiem. Ļoti daudzas sievietes gaida, kad grūtniecība būs galā, lai atkal atsākt lietot kādus no saviem iemīļotajiem produktiem, piemēram, kolu vai zivis. Tomēr jāatgādina, ka īstā pārtikas produktu ierobežošana tikai sāksies – laikā, kamēr mazulis pārtiks no mammas piena.

Zīdīšana ir “ekskluzīvā barošana”. Protams, tas ir pašas mammas ziņā, vai mazuli barot ar savu pieniņu vai ar veikalā nopērkamajiem maisījumiem. Lieki piebilst, ka mazulim un arī mammai labāk ir zīdīt mazuli un neizmantot sintētiskus maisījumus un ķīmijas.

Mammai galvenais ir piedomāt, kāda pārtika tiek uzņemta zīdīšanas periodā. Tieši tagad mazulis uzņems visu to, ko mamma. Ja grūtniecības laikā vēl varēja “pagrēkot”, tad tagad tas nebūs iespējams.

Mammai uz mazulim patiks:

  • Pilngraudu putras ar piena, kefīra piedevu un maize ar sieru.
  • Omletes ar dārzeņiem un sieru, biezpiens, rudzu maize, graudu maize, sviests vai avokado.
  • Pilngraudu maize ar sieru ( ceptas cepeškrāsnī, siltas), maize ar gaļu ( bet ne desu!).
  • Jogurts ( bezpiedevu) vai kefīrs ar klijām, linsēklām ( saldinātie jogurti satur dažādas piedevas, kas var izraisīt alerģisku reakciju).
  • Gaļa (liesa)– sautēta, vārīta, cepta cepeškrāsnī bez asām garšvielām, treknām mērcēm.
  • Zivis – gatavotas cepeškrāsnī, zivju kotletes, zupas.
  • Pākšaugi – zupās, salātos – lēcas, zirņi, pupas – var radīt meteorismu, vēdera pūšanos ( individuāla panesība). Ir laba panesība, ja nelieto pākšaugus kopā ar gaļu, krējumu, majonēzēm, bet ar dārzeņiem. Gatavojiet sautējumus, zupas!
  • Graudi, pārslas – putrās, sautējumos, zupās.
  • brūnie rīsi, pilngraudu pasta prosa, griķi, mieži, grūbas.
  • kartupeļi (ar mizu vārīti), cepti cepeškrāsnī, vārīti.
  • Saknes – sezonas, svaigas, vārītas, sautētas, ceptas cepeškrāsnī, zupās.
  • Augļi – sezonas.

Ko var darīt tēti? Ziedi ar kurjeru – pārsteidziet savu mīļoto sievieti, kas noteikti vēl ir nogurusi un mēģina pielāgoties jaunajai dzīvei. Un pasekojiet līdzi tam, lai sieviete būtu paēdusi, palīdziet ikdienas darbos, arī ēdiena gatavošanā.

Jāatceras, ka mazulīša labsajūta ir lielā mērā atkarīga no mammas pašsajūtas, gan fiziskās gan morālās. Ja mamma būs izgulējusies un paēdusi, aprūpēta un mīlēta, tad arī mazulis būs mierīgs un apmierināts. Daudzas sievietes vēlas parādīt savu spēku un atsakās no apkārtējo palīdzības. Tomēr vēlams atbalstīt sievieti fiziski vismaz sākumā un nejaukties ar pamācībām.